מדיטציה

מדיטציה (לפי האקדמיה ללשון העברית: בּוֹנְנוּת) היא התבוננות פנימית, או מחשבה ללא ניתוח, או חיבור של גוף-נפש-רוח, ללא מטרה חומרית, בדרך כלל. היא יכולה להיות גם אסטרטגיה לביצוע פעולה עצמית בגוף ובנפש האדם.
כתוצאה מתרגול טכניקות אלה, מצב התודעה של האדם משתנה ביחס למצבי התודעה השכיחים אצלו, בעת ההתנהגות והפעולות היומיומיות.

מטרה

התבוננות פנימה- אל ה”אני” מבלי לשפוט, לבקר ולהגיב, במטרה להגיע לרגיעה ולשקט עמוק.

יתרונותיה

מוח האדם מאופיין בתכונות של גמישות ואדפטיביות (“פלסטיות”) אשר ממשיכות להתקיים לאורך כל תקופת החיים. תכונות אלה מהוות “קרקע פורייה” לביצוע שינויים במוח על ידי התנסויות שונות בכל גיל. אחת ההתנסויות אשר להן השפעה ניכרת על תפקודי המוח היא מדיטציה.
מחקרים שונים מהשנים האחרונות, אשר השתמשו במכשיר דימות תפקודי בתהודה מגנטית (MRI  ) הראו כי לפעילות מדיטטיבית יש יתרונות רבים:

– הפחתת רמות דחק (stress  ) ולחץ דם
– הפחתת מידת הכאב והסבל הנלווים למחלות כרוניות.
– שיפור המערכת החיסונית
– הטבה בהפרעות כמו דיכאון, הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות.
– שיפור היצירתיות והכישורים האישיים
– שיפור התקשורת
– רוגע ושקט עמוק
– העלאת החיוניות והאנרגיה
– שיפור מודעות עצמית וחיזוק הביטחון העצמי

 

מדיטציה יכולה להיעשות בישיבה, בשכיבה או בתנועה.

הצוות המטפל

רחלי לזר

פסיכו טרפיסטית

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה – לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס.