מעגלי הקשבה

דרך מעגל ההקשבה פותחה במערכת החינוך של קליפורניה במהלך שנות ה-80 במטרה שתלמידים ומורים יוכלו לפתח הקשבה עמוקה זה לזה ולהיזכר במשותף במקום המפריד. הדרך פועלת בגישה הנרטיבית של סיפורים מהחיים המסופרים במרחב בטוח ובהתאם לכמה כוונות פשוטות וברורות, בעזרתם נפתח ערוץ תקשורת כנה ואותנטי בין המשתתפים. במרכזו סיפורים שמביאים להבנה וקבלה של צרכי היחיד והקבוצה. העקרונות עליהם מבוסס מעגל הקשבה מושרשים בידיעה הברורה שלכל אחד ואחת קול ייחודי וחשוב, ולכולם זכות להישמע ולהשפיע: ללא הבדל דת, תרבות, גיל, מין, עדה וכו’.

מטרת מעגל ההקשבה

מטרתו לחשוף את המשתתפים לתהליך שבו במשך הזמן מתרחשים שינויים בדרכי החשיבה ובאישיות. מעצם המבנה מעודד המעגל: כנות, הקשבה בלתי שיפוטית, אמון, ספונטאניות וכבוד לזולת.

דרך המעגל הינה פשוטה, אמתית, מכוונת, מפתחת ומלמדת, היא מסייעת בפתרון קונפליקטים ללא אלימות מילולית או פיזית, משפיעה לטובה על חיי היומיום של המשתתפות/ים ויוצרת סביבה לימודית, חברתית, מקצועית פורייה, תומכת ומעצימה.

במעגל מתפתחים ומתעצמים כישורי החיים והמנהיגות המאפשרים להתמודד עם אתגרי החיים בדרך מיטיבה, המובילה לעשייה חברתית וליצירת שינוי בקהילה.

הצוות המטפל

רחלי לזר

פסיכו טרפיסטית

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה – לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס.